info@maya-patents.co.il

רישום פטנט בינלאומי

מהי הגשת רישום פטנט בינלאומי

בקשת פטנט בינלאומית היא בקשת פטנט שמוגשת בארגון הקניין הרוחני העולמי.  ארגון הקניין הרוחני העולמי (WIPO) הוא סוכנות מתמחה של האו"ם, הממוקמת בז'נבה, שוויץ. מטרת הארגון היא להוביל את הפיתוח של מערכת קניין רוחני בינלאומית (IP) . ארגון הקניין הרוחני העולמי שהוקם על ידי אמנת WIPO בשנת 1967, מאגד בתוכו מספר רב של מדינות חברות. הארגון מספק , בין השאר, אפשרות להגשת בקשות פטנטים בינלאומיות. הואיל והגנה על פטנט היא הגנה לוקאלית, כלומר, יש להגיש את בקשת הפטנט בכל מדינה שבה מעוניינים בהגנה, ההגנה על המצאה במספר רב של  מדינות היא יקרה מאד. הגשת בקשת פטנט בינלאומית מאפשרת לבעל ההמצאה לדחות את ההגשה הלאומית בשנתיים וחצי ממועד הגשת הפטנט הראשונה (הגשת הבכורה). דחיה זו נותנת מרחב זמן לגיוס משקיעים, מאפשרת שיתוף המשקיעים שיגויסו בזמן זה בהחלטה היכן להגן על ההמצאה וכן מאשפרת לבדוק היכן הם השווקים הרלוונטים. בנוסף כחצי שנה לאחר הגשת בקשת  הפטנט הבינלאומית מופק דוח שנותן לבעל ההמצאה איניקציה על החידוש והחדשנות שבהמצאתו  המסייע בקבלת ההחלטות.

הסמכות להגשת בקשת פטנט בינלאומית

הסמכות להגשת בקשת רישום פטנט בינלאומי היא המשרד המקבל. המשרד המקבל הוא ארגון שמטפל בבקשות הפטנט במדינה. בארץ המשרד המקבל הוא רשות הפטנטים הישראלית. בעל בקשת פטנט יכול להגיש בקשת פטנט בינלאומית דרך רשות הפטנטים וכן גם ניתן להגיש את בקשת הפטנט הבינלאומית דרך רשות הפטנטים הבינלאומית.  היום ניתן לבצע את הגשות הפטנט הבינלאומיות דרך האתר של רשות הפטנטים.

הליך הרישום של פטנט בינלאומי

ראשית יש לכתוב את בקשת הפטנט. בקשת הפטנט היא מסמך משפטי. על המסמך לתאר את ההמצאה ואת אופן ממוש ההמצאה המסמך מכיל טקסט ואיורים כמו כן המסמך מכיל חלק שנקרא "תביעות". בחלק זה מגדירים על מה מבקשים בעלות. בעלות על המצאה ניתנת לאחר  שההמצאה נבחנה ואושרה במדינה בה הוגשה. הבעלות מאפשרת לבעל הפטנט לדרוש דמי שמוש על ההמצאה או למנוע מאחרים להשתמש בהמצאה או לתבוע את המפרים של הפטנט.

לאחר שבקשת הפטנט נכתבה יש להגיש אותה באחת מהמדינות החתומות על אמנת הפטנטים הבינלאומית. כיום רוב המדינות חתומות על אמנה זו. לחלופין אפשר כבר מלכתחילה  להגיש את בקשת הפטנט כבקשת פטנט בינלאומית. במקרה שבו מגישים קודם במדינה אחרת יש להגיש את בקשת הפטנט הבינלאומית לאחר שנה.

כאמור  אחד היתרונות בהגשת בקשת רישום פטנט בינלאומי הוא קבלת חוות דעת. חוות דעת זו מופקת על ידי משרד חיפוש שמוסמך על ידי ארגון הפטנטים הבינלאומי. כאשר מגישים בקשת פטנט בינלאומית יש לבחור את משרד החיפוש. משרד הפטנטים הישראלי הוא אחד המשרדים המוסמכים כמשרדי חיפוש. מגיש בקשת פטנט בישראל יכול לבחור את משרד הפטנטים הישראלי או את משרד הפטנטים האמריקאי או את משרד הפטנטים הארופאי.

  • כחצי שנה לאחר הגשת בקשת הפטנט מופקת חוות הדעת. ניתן לשפר את התביעות בעיקבות חוות הדעת כמו כן ניתן גם להגיש נימוקים מדוע בקשת הפטנט חדשה וחדשנית לאור הממצאים שנמצאו בחוות הדעת.
  • שנתיים וחצי לאחר הגשת הבכורה (ההגשה הראשונה שהוגשה) מגיעה השלב הלאומי. בשלב זה יש לבחור את המדינות בהם מעונינים בהגשה ולהגיש במדינות אלו. הגשת בקשת פטנט בכל מדינה כרוכה בתשלום אגרה המשתנה ממדינה למדינה.

יתרונות מנגנון הרישום הבינלאומי

כאמור הרישום של בקשת פטנט בינלאומית מאפשר דחיה של ההגשה במדינות השונות.  בזמן זה ניתן לגייס כסף לצורך הגשת בקשת הפטנט במדינות השונות וכן להחליט בהתאם להתפתחויות השוק והמוצר באילוט מדינות חשוב להגן על בקשת הפטנט.

עלויות הגשת בקשה בינלאומית לפטנט

עלויות הגשת בקשת רישום פטנט בינלאומי מורכבות משני חלקים: עלות  העבודה של הגשת הפטנט (הכנת המסמכים) וכן עלות האגרה למשרד הפטנטים הבינלאומי. עלות האגרה למשרד הפטנטים הבינלאומי משתנה בהתאם למשרד החיפוש שבוחרים. אם מגישים את הפטנט הבינלאומי ללא הסתיעות בעורך פטנטים ניתן לחסוך את עלויות העבודה ולשלם רק את האגרות. ניתן למצא מחירונים מעודכנים  של האגרות  באתר משרד הפטנטים הישראלי.

BM PATENTECK  הוקם בשנת 2012 הוא משרד בוטיק שנותן שרות אישי ומקצועי בתחום הפטנטים והקניין הרוחני עם אחוזי הצלחה גבוהים.  עורכת הפטנטים מיה בסנציק מלווה באופן  אישי כל לקוח, גם אם מדובר בחברה שרק הוקמה  ועושה כל מאמץ לנצל את תקציבהחברה בצורה האופטימלית. 

משרדינו יבצע עבורכם חיפוש פטנטים ,כתיבת בקשות לפטנט, הגנה על בקשות לפטנט, נהול אסטרטגיה של קניין רוחני ורישום הפטנטים בארץ ובעולם. משרדינו יכתוב ויגיש עבורכם בקשות פטנט בינלאומיות.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *