info@maya-patents.co.il

עורך דין פטנטים

מיהו עורך דין פטנטים

כשאומרים עו"ד פטנטים מתכוונים לעורך דין מוסמך. לפי החוק עורך דין לפטנט יכול ליצג את הלקוח בכתיבת בקשות לפטנט אבל בפועל עורך דין פטנטים מייצג את הלקוח בדרך כלל בהגשת הבקשות לפטנט ובליטיגציה משפטית שקשורה לבקשות פטנט.

 

ההבדל בין עורך פטנטים לעורך דין לפטנטים

רוב המצאות הפטנט הם בתחומים טכנולוגים או מדעיים. כתיבת בקשת פטנט דורשת הבנה בתחום של ההמצאה. אי אפשר לכתוב בקשה לפטנט מבלי להבין את מהות ההמצאה ואופן הממוש שלה. עורך פטנטים חייב לפי חוק להיות בעל תואר אקדמאי בתחום מדעי או טכנולוגי. רצוי גם שיהיה לו ידע מעשי בתחום כמו,למשל עבודה בחברת היי טק.

כאמור, בקשת הפטנט היא מסמך משפטי. הבקשה נבחנת על ידי בוחני פטנטים בהתאם לחוקי הפטנטים המקומיים, לכן, נדרש ידע בחוקי הפטנטים על מנת להגן על בקשת הפטנט. עורך פטנטים מתמחה שנתיים במשרד עורכי פטנטים. בהתמחות הוא עובד עם עורך פטנטים מנוסה ולומד ממנו את רזי המקצוע. עורך הפטנטים  נדרש להבחן בשתי בחינות  של משרד המשפטים. בחינה אחת של ידע בתחום דיני הפטנטים בארץ ובעולם והבחינה השניה שנמשכת כשש שעות היא בחינה בכתיבת בקשה לפטנט. רק מי שעבר את תקופת ההסמכה ואת הבחינות והוא בעל תואר אקדמאי מדעי או טכנולוגי זכאי לקבל תעודת עורך פטנטים.

נכון לשנת 2023 מספר עורכי הפטנטים הרשומים בארץ עומד על כ 650 עורכי פטנטים אך לא כולם פעילים.

עורך דין פטנטים שאינוט עורך פטנטים בדרל כלל לא יהיה בקיא בטכנולוגיה או במדע ולא תהיה לו את ההכשרה הספציפית לעריכת פטנטים.

 

מהי בקשת פטנט

בקשת פטנט היא מסמך משפטי לכל דבר המבקש לתבוע בעלות על המצאה מסוימת. הבעלות על פטנט מאפשרת לבעל הפטנט לתבוע את המפרים של המצאת הפטנט, לדרוש פצויים או הפסקת ההפרה או לחלופין לדרוש תשלומים על רשיון השמוש בהמצאה שמוגנת בפטנט.

עריכת פטנטים היא אמנות ואומנות. בקשת הפטנט מורכבת מהסבר על ההמצאה. ההסבר הוא הסבר טכני שצריך לאפשר לבעל מקצוע בתחום ליצר את המוצר שעליו מגינה בקשת הפטנט. בקשת הפטנט מורכבת גם מתביעות. התביעות קובעות את היקף הבעלות על ההמצאה. התביעות נבחנות על ידי בוחן פטנטים שבודק חדוש וחדשנות לנוכח פרסומים שקדמו למועד הגשת בקשת הפטנט.

התביעות של בקשת הפטנט צריכות להיות כתובות כך שמחד יבטאו את החידוש והחדשנות של בקשת הפטנט ויבדילו אותה מהמצאות אחרות ומאידך יקנו למבקשת בקשת הפטנט הגנה רחבה ככל האפשר.

התביעות של בקשת הפטנט כתובות בשפה מקצועית שלפעמים קשה להבנה למי שאינו בתחום.

 

 

האם עורך דין פטנטים יכול ליצג לקוח  בכתיבת פטנטים

לפי החוק כן. עורך דין יכול לכתוב ללקוח מסמך בקשת פטנט וליצג אותו מול רשות הפטנטים . אבל עורך דין שאינו מבין בטכנולוגיה של הפטנט ושלא התמחה כעורך פטנטים ועבר את בחינות ההסמכה לעריכת פטנטים לא יהיה כשיר לעשות זאת בשל הידע הנרחב הנדרש לכך.

עורכי דין פטנטים בדרך כלל עוסקים בהליך הפורמלי של רשום בקשת הפטנט במדינות השונות  לאחר שנכתבה על ידי עורך פטנטים מוסמך. כמו כן עורך דין ישראלים שמתמחים בכך עוסקים גם בליטיגציה של פטנטים בארץ ולשם כך הם נעזרים בעורכי פטנטים או במומחים בתחום.

 

לסיכום

אמנם לפי החוק ממציא יכול לכתוב את המצאת הפטנט לבדן או להעזר בשירותיו של עורך דין פטנטים אבל מומלץ לפנות לעורך פטנטים מוסמך ובעל רשיון  ובעל רקע טכנולוגי

עורכת הפטנטים מיה בסנציג היא עורכת פטנטים מוסמכת שמתמחה בפטנטים בתחום ההי טק )תוכנה וחומרה( . טרם היותה עורכת פטנטים היא עבדה בהיי טק בתפקידי פתוח וניהול שונים.

המשרד שלה  BM PATENTECK שהוקם בשנת 2012 הוא משרד בוטיק שנותן שרות אישי ומקצועי בתחום הפטנטים והקניין הרוחני עם אחוזי הצלחה גבוהים.  עורכת הפטנטים מיה בסנציק מלווה באופן  אישי כל לקוח, גם אם מדובר בחברה שרק הוקמה  ועושה כל מאמץ לנצל את תקציב החברה בצורה האופטימלית.

  • משרדינו יבצע עבורכם חיפוש פטנטים ,כתיבת בקשות לפטנט, הגנה על בקשות לפטנט, נהול אסטרטגיה של קניין רוחני ורישום הפטנטים בארץ ובעולם.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *