info@maya-patents.co.il

רישום פטנט עולמי – הכיצד?

רישום פטנט עולמי – הכיצד?

אנשים רבים סבורים ש – PCT הינו רישום פטנט עולמי. דבר זה אינו נכון. PCT לצורך בקשה בינלאומית היא אמנה שקיימת עוד משנת 1970. נכון לפרסום באתר האינטרנט הרשמי של ה- WIPO (הארגון העולמי לקניין רוחני שמנהל את כל הקשור אל ה- PCT), נכון לשנת 2016 באמנה זו רשומות 148 מדינות.

חשוב להבין שבקשה בינלאומית PCT אינה בקשת רישום פטנט קבועה. היא לעולם לא תירשם כפטנט ולכן חשוב לא להתייחס אליה כאל כזאת. התיאור המדויק ביותר של בקשה זו הוא 'בקשת ארכה'. בקשה זו היא הבסיס של הגשת הבקשה הבינלאומית למדינות שונות ברחבי העולם ולכן חובה למלא אותה כאילו מדובר על בקשת פטנט רשום.

מה נותנת לנו הבקשה?

אנשים רבים מחליטים להגיש בקשה זו וזאת משום היתרונות הרבים שלה. בקשה זו מאפשרת לדחות את מועד הגשת בקשת פטנט במדינה זו או אחרת לשלב הלאומי, כלומר לשלב מאוחר יותר. במסגרתה של הגשת בקשה זו יקבל מבקש הבקשה דו"ח בחינה שעיקרו הוא לספק לבעל האמצאה מידע אודות אמצאות הדומות לאמצאה שלו, דבר שיכול להוות ציטוט נגד הבקשה. מכיוון שתחום בקשת רישום פטנטים וכן תחום בקשת ה-PCTהינם תחומים מורכבים, רוב האנשים שוכרים את שירותיהם של עורכי פטנטים ועורכי דין שמומחים בתחום הפטנטים. חשוב לדעת שכדי להקל בכל הקשור אל תהליך רישום פטנט במדינות שונות ברחבי העולם  ועל מנת להבטיח לבעל האמצאה תאריך בכורה של הגשת הבקשה של הפטנט, יש אפשרות וזאת על ידי אמנת ה- PTC להתחיל בהליך של הגשת בקשה בינלאומית.

אז יש אפשרות לבקש רישום פטנט עולמי?

לא ניתן לבצע רישום פטנט עולמי אך כן ניתן להגיש בקשת רישום פטנט בכמעט כל מדינה בה מעוניינים. כיוון שיש למלא את הבקשה לפטנט באופן מלא ולתאר את הפטנט, כיצד הוא מהווה חידוש ולמלא את כל הסעיפים הקשורים אל הגשת הבקשה, רוב האנשים פונים אל עורכי פטנטים שיכולים לבדוק האם האמצאה שלהם כבר קיימת באותה מדינה בה מעוניינים להכיר בפטנט. בנוסף, עורכי הפטנטים יכולים לייעץ להם בכל הקשור אל רישום פטנטים בישראל ובמדינות שונות ברחבי העולם ויש גם כאלו שמציעים שירותים שונים שנועדו למטרת מיקסום הסיכויים לאישור הפטנט.

אדם שמחליט להגיש בקשה לרישום פטנט בישראל יקבל מספר בקשה של הפטנט עם תאריך ההגשה של הבקשה. תוך 12 חודשים מהגשת הבקשה אותו ישראלי יוכל להגיש בקשה לרישום פטנט במדינות נוספות ברחבי העולם. (רק מדינות שחתומות על אמנה מיוחדת, הנקראית אמנת פאריס). אפשרות שנייה היא אמנת PCT שתקנה למבקש הבקשה תאריך בכורה של כ- 30 חודשים מתאריך הבכורה הראשון של הבקשה הישראלית. חשוב לקחת בחשבון שמקרה אחד אינו דומה למשנהו ולכן חשוב כל כך להתייעץ אל מול עורך פטנטים מנוסה בתחום. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *