info@maya-patents.co.il

הגנה על רעיון – צעדים ראשונים ברישום פטנט

הגנה על רעיון – צעדים ראשונים ברישום פטנט

בארץ ובעולם מעודדים רבות המצאות וחידושים ולשם כך ישנו חוק המגן על בעלי ההמצאות. חוק זה כולל בעלות על ההמצאה הקרויה 'פטנט', וכבר שנים שלכל אדם בעל המצאה ניתנת הזכות להגן על המצאתו באמצעות רישום פטנט. אז מהם הצעדים הראשונים ברישום פטנט? המומחים שלנו מסבירים.

לפני הכל – מהו רישום פטנט?

רישום פטנט הינו מסמך המופק על ידי הממשלה שמעניק לממציא בלעדיות על ההמצאה עד לזמן של עשרים שנים. קיומו של רישום הפטנט מאפשר לממציא להיות האדם הבלעדי שיכול לעשות שימוש בפטנט שהמציא – דבר המגן על ממציא הפטנט בראש ובראשונה בהיבט הכלכלי. חלקו של הממציא ברישום הפטנט, הינו לחשוף את ההמצאה לציבור עקב היות הפטנט רשום על שמו.

מי יכול לרשום פטנט?

פטנטים רושמים בדרך כלל אנשים שהמציאו המצאות בתחום החקלאות, הרפואה והייטק – משמע הטכנולוגיה. פטנט לא ניתן לרשום על רעיונות שאינם גשמיים כמו: אומנות, שיטות לקידום עסקים ושיטות לטיפול באנשים. אם הרעיון שלכם מופשט יותר, מן הסתם תתקלו בקושי לרשום אותו כפטנט.

אז איך יודעים מה ניתן לרשום כפטנט?

כדי שתוכלו לרשום את הפטנט שלכם, חשוב שהפטנט יעמוד במספר קריטריונים:

  • חידוש – על ההמצאה שלכם להיות חדשה כלומר שאין בעולם פירסום שמתאר את ההמצאה וכיצד ממשים אותה.
  • חדשנות – החידוש בפטנט צריך להיות כזה שכל בעל מקצוע בתחום לא יכול לחשוב עליו לאור מה שידוע בעולם בתקופת רישום ההמצאה. הקרטריונים לחדשנות משתנים ממדינה למדינה. למשל בארצות הברית אחד הקריטריונים הוא האם הושגה תוצאה בלתי צפויה.
  • סודיות – יש למנוע פרסום של הפטנט טרם רישומו.
  • נשוא ההמצאה – האם ניתן לרשום פטנט על ההמצאה שלכם.האפשרות לרשום פטנט לפי נשוא ההמצאה יכול להשתנות ממדינה למדינה וכדאי להתיעץ עם עורך פטנטים לפני שרושמים את הפטנט.במיוחד בפטנטים בתוכנה ובפטנטים על אפליקציות מומלץ לבדוק עם עורך פטנטים האם נשוא ההמצאה הוא בר פטנט..

כיצד רושמים פטנט?

אחרי שווידאתם כי הפטנט שלכם עומד בכל הדרישות ולאחר שעורך פטנטים כתב לכם את הבקשה לפטנט, ניתן להגיש בקשה לרישום פטנט במחלקה לרישום לפטנטים של אותה המדינה בה אתם מעונינים לרשום את הפטנט. את הבקשה ניתן להגיש במדינות שונות. בארץ ישנה הרשות לפטנטים שם ניתן להגיש את הבקשה. כדאי לדעת שפטנטים תקפים רק במדינה בה הם נרשמו. פטנט שנרשם ביפן, לא יהיה תקף בישראל ולהפך.

חשוב לדעת!

רישום פטנט נעשה לפי פורמט ספציפי אחיד אותו גיבשו במשך הזמן. כדי להבין את התהליך ואת הפורמט חשוב לקבל ייעוץ ראשוני בחברתנו שיסייע לכם בהגשת הבקשה ורישום הפטנט.

בנוסף יש לשים לב שבתהליכי ההגנה על הפטנט אתם עומדים בלוחות הזמנים שנקבעים על ידי משרדי הפטנטים השונים. לדוגמא יש לשלם אגרות בזמן וכן יש לענות לשאלות הבוחנים בפרקי הזמן שהוקצו לכך.

 

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *