info@maya-patents.co.il

רישום פטנט רפואי

רישום פטנט רפואי

ישראל היא מדינה בה יש פיתוחים רפואיים רבים. הפיתוחים הרפואיים העיקריים הם התקנים רפואיים וסוגי מיכשור רפואי.רישום פטנטים בישראל

התחרותיות הגדולה בתחום וההצלחה הרבה של מיכשור, התקנים, תרופות והליכים רפואיים מובילות לצורך בהגנה על אותן אמצאות. הגנה שתמנע מצבים של גניבה, חיקוי ושיווק שלהן. הגנה זו תבוא תמיד לידי ביטוי באמצעות תביעת בעלות על אותה אמצאה, כלומר רישומה כפטנט רפואי. בכדי להתחיל בתהליך רישום פטנט רפואי חשוב לוודא תחילה שאותה אמצאה רפואית עליה מעוניינים לרשום פטנט אכן עומדת בכל התנאים הדרושים, כמו למשל חדשנות ופונקציונאליות. עורך פטנטים מורשה הוא המומחה שיוכל לבדוק את כל אלו ועוד.

רישום פטנט על מיכשור רפואי

אחד התחומים המצויים בצמיחה מתמדת בישראל הוא תחום המכשור הרפואי. חברות רבות עוסקות בתחום הפיתוח והשיווק של מכשור רפואי ומדינת ישראל נמצאת במקום מכובד בעולם בכל הקשור אל כמות הפטנטים הקיימים בתחום המיכשור הרפואי (פטנטים בתחום ההדמייה הרפואית, הלייזר, פרוצדורות כירורגיות, ציוד רפואי ועוד). נכון להיום מדינת ישראל מייצאת כמות גדולה של מיכשור רפואי והיצואנים אחראים גם על אפליקציות המשתייכות אל תחום הרפואה, תוכנות שונות שמשתייכות אל הטכנולוגיה הרפואית ומיחשוב רפואי בכלל.

רישום של פטנט רפואי – חשוב לדעתרישום פטנטים בארה"ב

פרסום מחקרים – חשוב לבצע רישום של בקשת פטנט טרם פרסום תוצאות מחקר רפואי וזאת משום שברוב המדינות פרסום זה ימנע את האפשרות להגיש בקשה לרישום פטנט רפואי בעתיד.

יתרון הרישום – ההחלטה לא להגיש פטנט רפואי תוריד את הכדאיות הכלכלית של הפיתוח הרפואי. הדבר יכול להוביל לכך שהמשקיעים יכולים להגיע להחלטה (כתוצאה משיקולים כלכליים) שהם אינם מעוניינים לפתח את המוצר.

תוקף – האישור לשיווק של הפטנט יכול לקחת זמן רב לאחר כניסת תוקפו של הפטנט. מסיבה זו מדינות רבות מאפשרות הארכת תוקף הפטנט בתחום הציוד הרפואי ליותר מעשרים שנה

שיטות רפואיות – חוקים בכל הקשור אל הגנה על התקנים רפואיים ומיכשור רפואי הם חוקים שאחידים בכל העולם, אך חשוב לדעת שדבר זה אינו כולל שיטות רפואיות לטיפול בבני אדם ובבעלי חיים. במדינת ישראל ניתן לבצע רישום של פטנט רפואי על תהליכי טיפול רפואי בבעלי חיים, אך לא על כל מיני סוגי תהליכים לטיפול בגוף האדם וזאת מטעמים אתיים.

זמן רישום – נכון להיום רישום פטנט רפואי מסוג תרופה יכול לקחת עשור ויותר ומדובר על תהליך יקר. לעומת זאת רישום פטנט מסוג מיכשור לוקח כשש עד שבע שנים.

רישום פטנט רפואי בישראל – כדאיות

רישום פטנט רפואי בישראל הוא דבר כדאי וזאת משום העליות הנמוכות במדינה והתעשייה הרפואית המפותחת. בהשוואה למדינות אחרות בעולם העלויות של הגשת הבקשה לפטנט רפואי  והתחזוק של הבקשה, נמוכות. לסיכום, רישום פטנט רפואי מצריך התייעצות עם עורך פטנטים מורשה ובעל ניסיון בתחום. מומחה זה יוכל להמליץ מתי כדאי לפרסם תוצאות אודות אותו פיתוח רפואי, כיצד למלא את בקשת הרישום, כיצד ניתן לוודא שהמוצר הרפואי עומד בדרישות של הגשת פטנט רפואי ועוד.

 

 

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *