info@maya-patents.co.il

איך מנהלים קניין רוחני

איך מנהלים קניין רוחני

קניין רוחני הוא הגדרה לנכסים שאינן נכסים מוחשיים. הנכסים הינם כאלה בהם מחזיקים אנשים פרטיים, חברות הייטק, מפתחי מכשור רפואי, ומפתחים של אפליקציות ותוכנות. הקניין הרוחני יכול להיות גם יצירה, עיצוב, מוניטין ועוד והוא נכס ששווה כסף ובעל ערך רב בעולם העסקים.

כדי להגן על הקניין הרוחני שלכם חשוב לדעת איך מנהלים קניין רוחני וכיצד לעשות זאת בצורה הבטוחה ביותר. ליווי אישי וניהול הקניין הרוחני שנעשה על ידי חברות מקצועיות כמו שנעשה בחברתנו, הכרחי שלמירה על ערכו של הקניין ועל הקניין הרוחני בכלל.

מרכיבי הקנין הרוחני:

  • המצאות בתחום הטכנולוגי- המצאות יכולות להיות מוגנות באמצעות פטנטים
  • סימן מסחר – סימן מסחר הינו סמל בעל צורה מיוחדת שמזהה את החברה שלכם או המוצר שלכם ויכול להיות מוגן באמצעות רישום במשרד הפטנטים.
  • מדגם – נתן להגן על עצוב יחודי של מוצר בבקשת מדגם. כיום נתן בארצות מסוימות להגן גם על עצוב של תצוגה על גבי מחשב באמצעות מדגם
  • זכויות מטפחים –קניין רוחני נוגע גם לזכויות המטפחים הרושמים את הזן החדש שגילו ברשות המתאימה לרישום זנים.
  • זכויות יוצרים – נתנות על יצירות בתחומי האומנות השונים אך גם על קוד בתוכנה. זכויות יוצרים נתנות אוטומטית לבעל היצירה עם פרסומה אולם בארצות מסוימות ניתן גם לרשום את זכויות היוצרים ובכך לבסס את ההגנה על היצירה.

מה כולל שירות של ניהול קניין רוחני?

ייעוץ – מנהלי קניין רוחני מספקים ליווי ויעוץ לגבי אסטרטגיה של רישום הפטנט בארץ ובעולם. האם כדאי לרשום פטנט על המצאתכם מתי ובאילו מדינות.

לווי מול משרדי פטנטים – לפעמים מנהל הקנין הרוחני אינו מבצע את העבודה בעצמו אלא רק מפקח על עבודתם של משרדים אחרים ומרכז את כל התהליך.

ניהול תקציב – מנהל הקנין הרוחני יכול לבצע גם תכנון תקציבי ופקוח על ההוצאות בתחום הקנין הרוחני.

 

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *