info@maya-patents.co.il

מה חשוב לדעת בבחירת עורכי פטנטים

מה חשוב לדעת בבחירת עורכי פטנטים

רוב האנשים אינם יודעים שעורכי פטנטים בישראל חייבים להיות בעלי רישיון של עורכי פטנטים מוסמכים. במאמר זה נספק לכם את כל המידע ונקודות חשובות אותן יש לדעת ולוודא טרם בחירת עורך או עורכת פטנטים בישראל.

רישיון מוסמך בעריכת פטנטים

חשוב לוודא שאותו עורך פטנטים אליו אתם פונים הוא בעל רישיון מוסמך בעריכת פטנטים. רישיון זה ניתן על ידי משרד הפטנטים של ישראל לאקדמאים בתחום ההנדסה או המדעים לאחר שעברו את ההכשרה המתאימה.בנוסף, כל אדם שמעוניינים לקבל את הרישיון היוקרתי של עריכת פטנטים חייב בהתמחות של שנתיים וציון עובר במבחני הרישוי. חשוב לא לוותר על בקשת הצגתו של רישיון עורך פטנטים. עורכי פטנטים שעובדים בתחום זמן רב ובעלי ניסיון רב בדרך כלל בונים אתר אינטרנט תדמיתי שמאפשר ללקוחותיהם להתרשם מהרזומה המעשי שלהם, מההכשרה שלהם בתחום, השירותים אותם הם מספקים ולעיתים הם מספקים גם את פרטי הרישיון שלהם באתר.

ניסיון בתחום עריכת פטנטים

טרם בחירתו של עורך פטנטים חשוב לוודא שמדובר על אדם בעל ניסיון בתחום בו אתם מעוניינים בשירות. חשוב לקחת בחשבון שיש עורכי פטנטים שמתמקדים בנושא מסוים ולעומת זאת יש עורכי פטנט שמומחים ובעלי ניסיון במספר תחומים,.

ההמלצה היא תמיד לברר מה הניסיון של אותו עורך פטנטים, האם הוא עבד בחברות שונות בישראל, בחו"ל או שמא יש לו ניסיון תעסוקתי גם בחברות ישראליות וגם בחברות בינלאומיות. חשוב גם לברר האם יש לעורך ניסיון גם בשירותים נלווים, דבר שיכול להוות יתרון עצום. יש עורכי פטנטים שעבדו בתור מנהלים בתחום התוכנה ומערכות מידע, יש עורכי פטנטים שמשמשים גם כמנהלי קניין רוחני של חברות שונות ויש עורכי פטנטים מוסמכים ובעלי מוניטין שיש להם ניסיון בתחום הטכנולוגי ובכל הקשור אל מוצרי צריכה שונים.

שירותים נלווים

יש חשיבות גדולה מאוד לשירותים הנוספים שמציע עורך פטנטים. לדוגמה, שירות חיפוש פטנטים שכולל בדיקות של כל מיני רישומים קודמים של פטנטים ופטנטים שקיימים בפועל. שירות זה חיוני לכל אחד שמעוניין להגיש בקשת פטנט. במקרה ומגלים שכבר קיימת אמצאה שיכולה לסכן את הרישום של ההמצאה שלכם, תיחסך מכם הוצאה מיותרת ועוגמת נפש. שירות נוסף שחיוני למרבית האנשים שמעוניינים לרשום את האמצאה שלהם כפטנט הוא שירות סימני מסחר. בנוסף, עסקים רבים זקוקים לשירות ניהול קניין רוחני ואילו אחרים מעוניינים בשירות ייעוץ ובניית אסטרטגיה.

לסיכום, טרם בחירת עורך או עורכת פטנטים חשוב לוודא שמדובר על מומחים שיכולים להציג בפניכם רישיון מוסמך בעריכת פטנטים, ניסיון בתחום האמצאה שלכם, ניסיון בתחום סוג הבקשה אותה אתם מעוניינים להגיש, ניסיון הגשת בקשת פטנט באותה מדינה בה אתם מעוניינים להגיש את בקשת הפטנט, שירותים נלווים שיכולים להועיל לכם בכל הקשור אל האמצאה שלכם וכמובן עלויות שמתאימות לתקציב שלכם. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *