info@maya-patents.co.il

איך כותבים פטנט פרוביזורי?

איך כותבים פטנט פרוביזורי?

פטנט פרוביזורי הוא למעשה פטנט זמני. היתרון של פטנט זה טמון בכך  שהוא מאפשר לאדם שהמציא את אותה האמצאה לקבל עליה הגנה זמנית לתקופה של שנה. פטנט פרוביזורי מאפשר הגנה זמנית בעלויות נמוכות ביחס לרישום סטנדרטי של פטנט שהומצא.

חשוב לדעת שסוג זה של פטנט תמיד יוגש בארצות הברית והבקשה תיבחן על ידי משרד הפטנטים של אמריקה. לאחר שנה יפוג התוקף על הפטנט ואז יהיה צורך להגיש עבורו בקשת פטנט מלאה באותה מדינה בה מעוניינים להגדיר את הפטנט. לחלופין, יש אפשרות להגיש בקשה לפטנט בינלאומי. אי הגשת הבקשה תגרום לכך שהפטנט שלכם לא יהיו מוגן.

כיוון שמדובר במסמך משפטי וכיוון שיש משמעות משפטית לתוכן שנכתב רוב האנשים פונים אל עורכי פטנטים מנוסים שיבצעו את כתיבת הבקשה. טרם הגשת בקשה לפטנט מומלץ לבצע חיפוש פטנטים קיימים בתחום וזאת על מנת לוודא שאכן הסיכוי גבוה שיאושר לכם פטנט על חידוש וחדשנות. גם כאן יש אפשרות להיעזר בשירותים הניתנים על ידי עורכי פטנטים.

כתיבת הפרטנט הפרוביזורי

אם החלטתם שאתם מעוניינים לכתוב בקשת פטנט פרוביזורי בעצמכם חשוב שתיישמו את הדברים הבאים:

הגדרה ברורה – חשוב לכתוב בצורה הברורה והמדויקת ביותר מהי ההמצאה שלכם וכיצד ניתן לממש את אותה המצאה. יש אפשרות להסביר אודות ההמצאה בכתב ועל ידי איורים. תמיד מומלץ לבחון טפסי בקשה קודמים וזאת על מנת לבחון כיצד הממציאים האחרים הסבירו אודות האמצאה שלהם.

שליחה – לאחר סיום כתיבת הבקשה בצורה ברורה ומדויקת יש לשלוח את בקשת הפטנט הפרוביזורי למשרד הפטנטים של אמריקה וזאת באמצעות אתר האינטרנט https://www.uspto.gov/ .

אגרה – יש לשלם אגרה עבור הגשת בקשת הפטנט. סכום האגרה משתנה ותלוי במספר הפטנטים שהוגשו על ידכם בעבר וגובה ההכנסות שלכם.

חשוב – תמיד יש לשמור את הקבלה של הגשת הפטנט. אישור על הגשת הפטנט יתקבל כחודש ימים לאחר שליחת הבקשה. האישור יישלח מרשות הפטנטים של אמריקה.

חשיבותו של עורך פטנטים

עורך פטנטים הוא אותו מומחה שיכול להציג בפניכם רישיון עורך פטנטים מרשות הפטנטים של ישראל. חשוב לדעת שכל עורך פטנטים הינו בעל תואר הנדסי או מדעי ממוסד להשכלה גבוהה, אדם שעבר התמחות של שנתיים ועבר את כל  מבחני הרישוי המחייבים. טרם בחירת עורך פטנטים שיעזור לכם בכל הקשור אל כתיבת בקשת פטנט פרוביזורי או פטנט קבוע בארץ או במדינות חו"ל ההמלצה היא לוודא שיש לו ניסיון רב בתחום בו אתם מעוניינים בעזרה.

עורך הפטנטים יכול להנחות אתכם בכתיבת הפטנט הפרוביזורי ולבקר את מסמך בקשת הפטנט שכתבתם ובכך למזער טעויות ושלפר את איכות הפטנט הפרוביזורי שאתם מגישים.

לסיכום, כיום גם אתם יכולים להגן על הפטנט שלכם לתקופה של עד שנה על ידי הגשת פטנט פרוביזורי. מעוניינים לשפר את הסיכויים שלכם לקבלת אישור פטנט, פנו אל עורכי פטנטים שמומחים בתחום זה. בהצלחה.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *