info@maya-patents.co.il

רישום פטנטים לחברות הייטק ועוד

רישום פטנטים לחברות הייטק ועוד

עורך פטנטים הוא אותו אדם שמלווה את הממציא בשלב הרישום של הפטנט, ההגנה עליו והקניין הרוחני. בחברות הייטק וסטארט אפ יש פטנטים טכנולוגיים ששווים הרבה מאוד כסף ולכן חשוב שהם יזכו להגנה המתאימה. אותם אנשים שעוזרים לחברות לשמור על הקניין הרוחני שלהם הם עורכי הפטנטים. תפקידו של עורך פטנטים הוא לשמוע על האמצאה להחליט אם היא ברת רישום כפטנט  ואם כן להגן עליה, אמצעות רישום של הפטנט.

רישום פטנטים על אפליקציות

נכון להיום, בישראל של שנת 2016 ניתן לרשום פטנט על אפליקציה כל עוד היא מהווה או מכילה חידוש טכנולוגי כלשהו. בנוסף, יש גם אפשרות לרשום פטנט על שיפורו של מוצר שכבר קיים, אך כאן חשוב לדעת ששיפור זה שנעשה חייב להיות משמעותי מבחינה טכנולוגית כאשר התוצאה של השיפור זה חייבת לגרום לשיפור/שינוי טכנולוגי כלשהו במוצר. אם התוספת אינה מהווה שיפור משמעותי לקיים קרוב לוודאי שאותה אמצאה לא תירשם כפטנט.

רישום פטנטים על תוכנות

כאן הדבר הראשון שבוחן הפטנטים יעשה יהיה לבדוק שאותה אמצאה עליה מעוניינים לרשום פטנט היא אכן ברת פטנט. חשוב לדעת שהכללים לקביעה אם המצאה היא ברת פטנט בתוכנה ובכלל משתנים ממדינה למדינה ולכן חשוב להיעזר בעורכי פטנטים, כלומר במומחים בתחום הפטנטים. במדינת ישראל פורסמו בשנת 2012 הוראות שעיקרן היו שתוכנה יכולה להתקבל כפטנט רק אם היא בעלת אפקט טכנולוגי מדיד ומוחשי. בארצות הברית לעומת זאת הכירו ברישום של פטנטים עוד בשנות השמונים וכל מה שצריך הוא שהפטנט יהיה מבוסס על רעיון שאינו מופשט (אבסטרקטי). מבחינת מדינות יבשת אירופה ניתן לרשום פטנט על תוכנה כאשר התוכנה משמשת ככלי לפתרון בעיה טכנית.

חברות הייטק ורישום פטנטים

בשנים האחרונות מקובל לרשום פטנטים בחברות הייטק . פעולה זו הכרחית  מונעת ראשית כל העתקה של תוכנה (או אפליקציה) שפותחה ו/או שימוש בה. במקרים בו הפטנט של חברת ההייטק יתקבלו כפטנטים על פי חוק, החברה תוכל לתבוע כל מי שניסה ליצר למכור או להשתמש בפטנט בארץ שבה הפטנט  התקבל בנוסף, בשנים האחרונות חברות הייטק רבות גילו את הפוטנציאל הגדול של רישום פטנטים למטרת הכנסה עתידנית, כלומר יש חברות  שמוכרות את הפטנטים שלהן לאחרים בסכומי כסף גדולים(אקזיט).

חברת הייטק שרושמת את הפטנט שלה תוכל להשתמש בו על מנת לפתח את המוצר החדשני אותו היא הגתה. בנוסף, היא תוכל להגן על אותו קניין רוחני (פטנט) מפני מצבים של שימוש לרעה או העתקה של הפטנט. בנוסף, היא תוכל להשתמש בהיתר הפטנט הרשום על מנת להעניק זכויות  למורשים  לשימוש בפטנט או לעשות אקזיט ולהרוויח כספים רבים על ידי מכירת הפטנט.

חשוב לקחת בחשבון שתהליכים אלו דורשים לעיתים את המוערבות של עורכי פטנטים שיבחנו את הדברים וילוו את החברה עד שלב רישום הפטנט.תהליך  קבלת הפטנט מורכב ובדרך כלל לוקח זמן רב ( מספר שנים) ולכן חשוב מאוד להגיש את הבקשה לאחר בדיקה אסטרטגית מקצועית של האמצאה וזאת על מנת לא להתחיל להיכנס לתהליך ארוך ויקר.  בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *