info@maya-patents.co.il

רישום פטנט על אפליקציה

רישום פטנט על אפליקציה

אחד התחומים החדשים והמובילים את העולם הטכנולוגי הוא תחום המובייל. במסגרת תחום זה ניתן למצוא מוצרים רבים בהם אנו משתמשים בחיי היומיום, כמו למשל טלפונים חכמים (סמארטפונים), טאבלטים, מחשבים וכן מפתחי אפליקציות רבים שעוסקים בתכנות של כל מיני יישומונים לאותם מכשירים. פעמים רבות מתכנתים אלו הוגים רעיון לאפליקציה מקורית ומעוניינים להגן על הרעיון וזאת על ידי פעולת רישום פטנט על אפליקציה.

זכויות יוצרים או פטנט?

במקרים מסוימים יש  אפשרות  להגן באמצעות פטנט על אפליקציה. רבים סבורים שזכויות יוצרים מספקות הגנה בכל הקשור אל האפליקציה אך הם אינם יודעים שדבר זה אינו נכון. זכויות יוצרים יספקו הגנה על שורות הקוד ואילו פטנט יספק הגנה רחבה יותר. נכון להיום גם בישראל וגם בארצות אחרות ניתן להחליט על רישום פטנטים על אפליקציות. נכון. הדרך אינה קלה אך אם אתם בוחרים ללכת בה בעזרתו של עורך פטנטים שבוחן מראש את האפשרות לבצע זאת יש סכויים שתצליחו לקבל הגנה על אפליקציה.

תחום חדש – עזרה ממומחים

אמנם תחום הפטנטים העוסק בכל הקשור אל אפליקציות הוא תחום חדש, אך מדובר על תחום שמתפתח בצעדי ענק ולכן כל הזמן מתבצעות התאמות והרחבות לגבי רישום הפטנטים בישראל ובמדינות אחרות ברחבי העולם. כל מדינה והמדיניות שלה בנושא ולכן חשוב לשכור את שירותיו של עורך פטנטים בעל ניסיון בתחום רישום פטנטים על אפליקציות באותה מדינה בה אתם מעוניינים להגיש את טופס הבקשה. אם בעבר היה קל יותר לרשום פטנט על אפליקציה במדינות ארצות הברית, כיום הדברים שם מורכבים יותר.

רישום פטנטים לאפליקציות

רישום פטנטים על אפליקציות

בישראל, תחום זה צובר תאוצה וזאת משום ריבוי החברות והיזמים שמעוניינים לרשום פטנטים שונים על כל מיני מערכות תוכנה ואפליקציות אותן הם פיתחו ואותן הם מעוניינים לשווק בישראל ובמדינות שונות ברחבי העולם. בישראל ניתן לרשום פטנט על אפליקציה כל עוד הפטנט הוא בעל אופי טכנולוגי מוחשי. אפשרות נוספת (באם מעוניינים לזכות בנתח שוק גדול יותר) היא להגיש בקשה לרישום פטנט בארצות הברית.

פונים אל מומחים ומשפרים סיכויים

חשוב לציין שלא כל עורכי הפטנטים מומחים בכל הקשור לרישום פטנטים על אפליקציות ולכן חשוב לוודא שאתם פונים אל אותו איש מקצוע שמומחה בתחום ומאגד ניסיון עשיר בו. בנוסף, כדאי לוודא שעורך הפטנט הינו בעל ידע בתחום פיתוח תוכנה וזאת על מנת שיספק לכם ייעוץ ריאלי המבוסס על ידע ושיאמר לכם כבר בתחילתו של התהליך האם יש טעם להגיש בקשה לרישום פטנט על אפליקציה או שמא עדיף להימנע מההוצאה המיותרת.

מוזמנים לקרוא גם על:

בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *