info@maya-patents.co.il

שלבים חשובים ברישום פטנט

שלבים חשובים ברישום פטנט

הסיבה הראשונה והעיקרית שגורמת לרוב האנשים להגיע להחלטה לרשום את האמצאה שלהם כפטנט היא העובדה שרישום כפטנט מספק הגנה על אותה אמצאה. כיוון שמדובר על הליך מורכב שיכול לקחת זמן רב ומחייב הוצאה לא קטנה של כסף רוב בעלי האמצאה פונים אל עורכי פטנטים שיעזרו להם בכל הקשור אל הבדיקות המקדימות, מילוי ועריכת טפסי הרישום ויישום מקצועי של השלבים העיקריים ברישום הפטנט.

השלב הראשון – האם אכן מדובר על פטנט?

רישום פטנטים של תוכנה

השלב הראשון תמיד יכלול בדיקה שאכן מדובר על פטנט. הפטנט אותו מעוניינים לרשום חייב להיות בעל מימוש. אמצאה שאינה ניתנת ליישום אינה יכולה להירשם כפטנט. בנוסף, האמצאה חייבת להיות חדשה. חשוב לדעת שלא כל אמצאה נחשבת לפטנט ויש חוקיות ברורה לגבי אפליקציות, תוכנות ותחומים נוספים אליהם משתייכת האמצאה. הדרך המהירה והמקצועית ביותר לדעת האם מדובר בפטנט היא באמצעות פנייה אל עורך פטנטים מוסמך. מומחה זה שהינו בעל ידע בהיבטים המשפטיים של 'מהו פטנט' יוכל לומר ללקוחותיו האם אכן ההמצאה שלהם יכולה להיחשב כפטנט ובהתאם האם יש טעם בתהליך רישום הפטנט או לאו.

השלב השני – חיפוש פטנטים

השלב השני יהיה מורכב מפנייה אל עורכת פטנטים שתבצע חיפוש פטנטים למטרת בדיקה האם הפטנט אותו מעוניינים לרשום כבר קיים או שיש כל מיני אמצאות שדומות לאמצאה של הלקוח ויכולות לסכן את רישום הפטנט. חשוב לדעת שהליך רישום פטנט יכול לקחת זמן רב ומצריך הוצאה לא קטנה ולכן חשוב לבצע בדיקה זו טרם ההחלטה להגיש את טופס בקשת רישום הפטנט ותשלום האגרה. כיוון שרוב האנשים אינם מעוניינים לקחת את הסיכון שמא הבדיקה אותה הם עשו ותוצאותיה אינן יסודיות, רובם שוכרים את שירותיה של עורך פטנטים שבקיאבעולם המינוחים המשפטי והטכני של תחום הפטנטים ובעלת ניסיון בשירות זה. עורישום פטנטים בישראלרך הפטנטים יספק ללקוח דו"ח חיפוש וסריקת המצאות. בהתאם לדו"ח זה הלקוח יחליט האם הוא מעוניין להמשיך הלאה עם רישום הפטנט.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לקבל אינפוטים נוספים לגבי הסיכונים האפשריים לפטנט והאם יש כאן אפילו סיכון נזיקין או תביעת ביטוח במידה ומדובר במוצרים מסוכנים לסביבה כפי שציין עורך דין לענייני נזיקין יניר הראל ושות' באתרו.

השלב השלישי – כתיבת הפטנט

כתיבת הפטנט היא ענין מקצועי שדורש תרגול רבץ עורך הפטנטים חיב להתמחות אצל עורך פטנטים אחר ובתקופה זו מתרגל כתיבה של בקשות פטנט בהנחיתו של עורך הפטנטים הותיק. למסמך של בקשת הפטנט יש פורמט מסוים שעליו יש להקפיד. עורך הפטנטים טוב יכתוב את הבקשה לפטנט באופן שיתאים למדינות השונות ועם מחשבה לטווח ארוך. כאשר בטווח הארוך יש  לקחת בחשבון אפשרות של ליטיגציה או מכירת הפטנט או בדיקת נאותות של הקנין הרוחני.

השלב הרביעי- הגשת הבקשה

לאחר שמוודאים שאכן מדובר על אמצאה אותה ניתן לרשום כפטנט, ניתן להמשיך לשלב הבא שעיקרו רישום פטנט. כדי להגיש פטנט בישראל יש להוריד טפסי רישום פטנט מאתר האינטרנט של רשות הפטנטים בישראל, למלא אותם באופן מדויק ולצרף את כל הנספחים הנדרשים. כדי להגיש פטנט במדינות אחרות יש להיעזר בעורכי פטנטים של אותם מדינות או לחלופין להיעזר בעורך פטנטים מקומי שנמצא בקשר עם משרדי פטנטים של מדינות אחרות.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *