info@maya-patents.co.il

3 סיבות לרישום פטנטים

3 סיבות לרישום פטנטים

מדי שנה יותר ויותר אנשים יוצרים קשר עם עורכי פטנטים על מנת שיעזרו להם בהגשת בקשת רישום פטנט. ההחלטה על רישום פטנט נובעת כתוצאה מהיתרונות של פעולה זו, כאשר היתרון המרכזי הינו הזכות הבלעדית של בעל הפטנט על האמצאה שלו לתקופה של כעשרים שנה.

לא עושים טעויות בדיעבד!

יש לא מעט מקרים בהם אנשים ויתרו על רישום של פטנט וכעבור פרק זמן מסוים הם הבינו שהחלטה זו הייתה שגויה. בדרך כלל הבנה זו מתרחשת מאוחר מדי ולאור העובדה שאדם אחר ששמע על הרעיון או הגה אותו החליט לפתח אותו, לרשום אותו כפטנט ולזכות בפירות הכספיים בגין אמצאה זו. מסיבה זו ונוספות חשוב להגיש בקשת רישום פטנט. רישום פטנט מונע מכל אדם אחר באותה מדינה בה רשום הפטנט להשתמש בה אלא אם בעל הפטנט מקבל החלטה למכור אמצאה זו או להעניק רישיונות שימוש לגופים/אנשים ספציפיים שמעוניינים להשתמש בפטנט הרשום.

הפטנט שייך רק לכם!

דבר שמוביל פעמים רבות לתחושת תסכול נעוץ בעובדה שפטנט שהומצא בתחום מקצועי מסוים ומוגש בתקופה בה הממציא עובד בחברה מסוימת, הוא פטנט ששייך למעסיק ולא לממציא.  אם כן, סיבה נוספת לרישום פטנט (בתקופה שבין עבודות) היא שבעל הפטנט יהיה הממציא ולא החברה בה הוא מועסק, דבר שיעניק לו זכות בלעדית על הפטנט לתקופה של עשרים שנה והממציא הוא זה שירוויח מפטנט זה ולא המעסיק שלו. לכן, אם אתם משתייכים אל אותה קבוצת אנשים שמצויה בתקופה שבין עבודות ואינכם חתומים על חוזה שמחייב תקופת צינון (הכוללת גם אמצאות), רצוי לרשום אמצאה כפטנט. דבר זה יבטיח בלעדיות על הפטנט הרשום ובמקרה בו יתגלה שנעשה שימוש לא חוקי בפטנט, בעל הפטנט יוכל לתבוע את אותו אדם או חברה שהפרו את הפטנט.

מרוויחים כספים

סיבה נוספת לרישום של פטנטים כוללת את סל האפשרויות הבלתי נדלות לרווחים בגין מכירת רישיונות שימוש  לכל אותם אנשים שמעוניינים להשתמש בפטנט. אנשים רבים מרוויחים כספים בצורה זו. למעשה, נכון להיום כל רוב התוכנות, האפליקציות, הצעצועים ושאר המוצרים המוצלחים נרשמו בתחילת הדרך כפטנטים. בנוסף, רישום של פטנטים בחברה מעלה את ערכה של החברה בעיני המשקיעים.

לסיכום, רצוי שכל אדם או חברה שאחראים על אמצאת מוצר מקורי ופיתוחו יגנו על אותו מוצר ויבטיחו לעצמם אפשרות לשווק אותו למשקיעים או לצרכנים בידיעה שמדובר על המוצר שלהם וזאת על ידי הגשת בקשת רישום פטנט. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *