info@maya-patents.co.il

הגבלות ברישום פטנט

הגבלות ברישום פטנט

אחת הסיבות שבגללם כדאי לשכור את שרותיו של עורך פטנטים היא ההגבלות ברישום הפטנט.

עורך פטנטים הוא אדם שלמד את התחום, עבר את הבחינות הנדרשות בהצלחה והתמחה במשרד עורך פטנטים לפחות שנתיים עד אשר קיבל את הרישיון. עורך פטנטים מספק שירותי רישום פטנטים, עריכת פטנטים, חיפוש פטנטים, ייעוץ, בניית אסטרטגיה בכל הקשור אל קניין רוחני ושירותים נלווים נוספים. מומחה זה יעזור לכם בכל הקשור לקבלת הפטנט תוך לקיחה בחשבון של כל אותן הגבלות ברישום פטנט,

יש הגבלות שמשותפות וזהות לרוב המדינות ויש הגבלות המשתייכות למדינות ספציות, כמו למשל הגבלות ברישום פטנט מבחינת אותה הטכנולוגיה אליה משתייך הפטנט. אם גם אתם מעוניינים לדעת מהן ההגבלות ברישום פטנטים תוכלו לשכור את שירותיו של עורך פטנטים שיעדכן אתכם בפרטים חשובים אודות הגבלות אלו ויעזור לכם לצלוח את הגשת טופס בקשת הרישום לפטנט באופן הנכון.

הגבלות ברישום פטנטים

הגבלות תקופה  – תקופת הפטנט היא ל 20 שנה מיום הגשתו. במקרים מסוימים ניתן להאריך את תקופת הפטנט. הארכת הפטנט נתנת במיוחד עבור פטנטים בתחום הרפואה בהם יש לקבל אשור ממכון התקנים על המוצר עצמו כתנאי לקבלת הפטנט. מכיון שקבלת אישור כזה אורכת זמן רב הפטנט יתקבל לאחר הרבה שנים ולכן ניתן לבקש במקרים כאלה הארכת תוקף הפטנט. חשוב לדעת שצו הארכת פטנט לא יעלה על 5 שנים בישראל.

הגבלה לשם ביטחון המדינה – במדינת ישראל שר הביטחון יכול וזאת על ידי הוצאת צו להגביל את פעולת רשם הפטנטים אם הוא רואה בכך צורך למטרת הגנת המדינה. אזרח ישראלי שממציא המצאה בתחום  הבטחוני צריך להגיש את הבקשה בישראל ולחכות חצי שנה. אם  בתום חצי שנה לא קבל סרוב מסיבות בטחוניות הוא יכול להמשיך בתהליך הגשת הפטנט במדינות השונות.

הגבלת רישום פטנט במדינות חו"ל – חשוב לדעת שיש הגבלה על אותה זכות הגשת בקשה לרישום של פטנט באחת ממדינות חו"ל אם מדובר על אמצאה בעלת ערך צבאי, כמו למשל תחמושת או נשק. אזרח ישראלי שממציא המצאה בתחום  הבטחוני צריך להגיש את הבקשה בישראל ולחכות חצי שנה. אם  בתום חצי שנה לא קבל סרוב מסיבות בטחוניות הוא יכול להמשיך בתהליך הגשת הפטנט במדינות השונות.

הגבלת זכויות – יש מצבים בהם רשם הפטנטים רשאי להגביל  את הזכויות של בעל הפטנט או לבטל לגמרי את הזכויות המגיעות לו וזאת לטובת הציבור. למשל כאשר בעל הפטנט מנצל לרעה את המונופול שיש לו מכוח הפטנט ואינו מספק בתנאים סבירים את המוצר שעליו רשום הפטנט. במקרה כזה יתכן ורשם הפטנטים יעניק רשיון בכפיה המאפשר לגורמים אחרים לספק את הבקוש למוצר.

הגבלת נשוא ההמצאה: לא על כל המצאה נתן לרשום פטנטץ הגבלת נשוא ההמצאה משתנה ממדינה למדינה והיא משפיעה במיוחד על המצאות בתחום התוכנה והאפליקציות וכן המצאות בתחום הגנטיקה.

ההגבלות שצוינו כאון מהוות חלק קטן מרשימה ארוכה של הגבלות שונות בכל הקשור אל תחום הפטנטים בישראל ובמדינות חו"ל. עורך פטנטים הוא אותו מומחה בעל הניסיון ובעל הידע הנדרש בכל הקשור אל הגבלות ברישום פטנט שיפגש אתכם ויעזור לכם בניתוב הדרך באופן הנכון ביותר. השכרת שירותיו של מומחה זה תבטיח במידה רבה שיפור של הסיכויים בהגשת בקשת רישום פטנט בארץ או בחו"ל. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *