info@maya-patents.co.il

יש לכם רעיון למשחק? מהרו לרשום אותו כפטנט!

איך היינו מעבירים פעם את הזמן בהמתנה בתור, בנסיעה באוטובוס או בשיעורים משעממים באוניברסיטה? היום אף אחד כבר לא זוכר, משום שכולם שקועים במשחקים. אנגרי בירדס, טמפל ראן, קנדי קראש ואין ספור משחקים נוספים מצליחים להעביר לנו את הזמן בקלות: אם זה משחק מחשבה מאתגר, משחקי מציאות רבודה, משחקי תפקידים מרובי משתתפים או סוליטייר פשוט שהותאם למסך הסמארטפון.

יש משחקים שהפכו למיתולוגיים וככל הנראה יישארו איתנו תמיד, כגון אנגרי בירדס וקנדי קראש. אחרים הגיחו לחיינו לתקופה קצרה, סחפו את העולם ונעלמו כלעומת שבאו, בהם פוקימון גו ו-2048 (זוכרים?). דבר אחד בטוח: תעשיית הגיימינג למכשירים ניידים כגון סמארטפונים וטאבלטים הולכת ותופסת תאוצה, ולא נראה שהיא מתכוונת לעצור בקרוב. ההיפך הוא הנכון; ככל שהמכשירים משתכללים, כך גם המשחקים הופכים מתוחכמים יותר, מעוצבים יותר, מהנים יותר – ובמקביל, גם המשתמשים ממשיכים לחפש כל הזמן את המשחק הממכר הבא.

על כן, אם אתם יזמים והמצאתם משחק חדש שיכול להיות הלהיט החדש בעולם הגיימינג הסלולרי, מומלץ כי תמהרו לרשום את המשחק שלכם כפטנט. היום רעיונות עוברים במהירות דרך האינטרנט, ואתם עלולים למצוא את המשחק שלכם (או מאוד דומה לו) מפותח על ידי אדם אחר שיקטוף את כל התהילה, ויחד איתה גם את הכסף.

כיצד מגנים על המשחק באמצעות פטנט?

עם התפתחותה של תעשיית המשחקים למכשירים ניידים, הפך תהליך ההגנה באמצעות פטנט לנושא המעסיק יזמים רבים. רישום פטנט על משחק יקנה לכם זכויות משפטיות של קניין רוחני, זכויות יוצרים ועוד, ובזכותן תוכלו ליהנות מפירות עמלכם בפיתוח המשחק ולתבוע כל מי שיעתיק את המשחק או ישתמש בו ללא רשות.

תחילה עליכם לוודא כי המשחק שהגיתם הוא מקורי, או שאולי כבר קיים בשוק משחק דומה. שימו לב שהואיל וניתן לרשום פטנטים על אפליקציות בכלל ומשחקים בפרט עוד כשהם בשלב הרעיון ומבלי שהוחל בפיתוחם, אזי לא מספיק לערוך חיפוש אחר משחקים דומים בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד, אלא יש לבדוק את הרישום במשרד הפטנטים. זאת ועוד: מאחר ונהוג לרשום פטנטים בכל מדינה בנפרד, יתכן ויהיה גם צורך לבדוק את רישומי הפטנטים במדינות נוספות.

לשם כך מומלץ להיוועץ במומחה לעריכת פטנטים. עורך פטנטים מנוסה יוכל לסייע לכם הן בחיפוש פטנטים קיימים והן בייעוץ במקרה שיימצא פטנט שכזה: לעיתים, למשל, ניתן לערוך שינויים מסוימים במשחק מבלי לוותר על מהותו המשמעותית, על מנת שהוא ייחשב כפטנט חדש ושונה מהפטנט הקיים.

רישום פטנט

כמו כן שי לברר שהמשחק שהמצאתם הוא בר  רישום כפטנט. אם לאו אפשר לחפש הגנות נוספות כמו זכויות יוצרים ופטנט על מדגם. עורך פטנטים מנוסה יוכל להגיד לכם באיזו הגנה לבחור.

אם וכאשר יתברר שניתן להגיש בקשה לרישום הפטנט על המשחק שלכם, תצטרכו לשלם אגרה ולהתאזר בסבלנות. תהליך קבלת הפטנט עלול להיות מורכב וארוך, ונמשך שנים  בנוסף, כאמור, רישום הפטנט נעשה בכל מדינה בנפרד, וכך עלול להתעורר צורך בתשלום אגרות נוספות והמתנה נוספת, בתלות במספר המדינות בהן תרצו לרשום את הפטנט.

"שלח לי חיים!", הדור הבא

לסיכום, אם אתם מרגישים שיש לכם ביד את המשחק הבא שיחולל מהפכה בחוויית השימוש בסמארטפון של משתמשים בישראל או בעולם, אל תדחו את רישומו כפטנט. בעזרת איש מקצוע מיומן בתחום הפטנטים תוכלו למצא את ההגנה המקסימלית על הבקשה שלכם– ואז תוכלו להתרווח בנחת ולהמשיך את פיתוח המשחק ללא דאגה.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *