info@maya-patents.co.il

רישום פטנט על אתר אינטרנט

רישום פטנט על אתר אינטרנט

הקידמה הטכנולוגית הובילה לעידן מודרני בו האינטרנט משמש ככלי החזק ביותר למידע, שיווק, מכירות ופרסום. בהתאם, נכון להיום אתרי אינטרנט מהווים כרטיסי ביקור של עסקים וחלקם אף משמשים כפלטפורמות חדשניות למערכות חדשניות ורעיונות שונים. כל אלו מובילים לשאלה האם ניתן לבצע רישום פטנט על אתר אינטרנט ?

פטנט על אתר אינטרנט – אפשרי?רישום פטנט בישראל

לאחרונה אנשים רבים מתעניינים בהגנה על אתרי אינטרנט שמאחוריהם רעיון יצירתי וחדשני. אלו מעוניינים לרשום את אתר האינטרנט כפטנט וזאת על מנת לזכות בהגנה על הקניין הרוחני שלהם. כמו כל עסק הם מודעים לעובדה שלאחר הקמת אתר האינטרנט כל אדם או גוף יוכל להעתיק את הרעיון וליישם אותו לכדי אתר אינטרנט משל עצמו. כל אלו מעוניינים לדעת האם הם יכולים לבצע רישום פטנט על אתר אינטרנט. התשובה לאותם אנשים היא אחידה. נכון להיום אין אפשרות של רישום פטנט על אתרי אינטרנט, אלא על מרכיבים חדשניים ופונקציונאליים מסויימים באותם אתרים. בכדי להבין האם ישנם מרכיבים חדשניים המתאימים להגדרה של פטנט ניתן לפנות אל עורך פטנטים.

עורך פטנטים – אתר אינטרנט

רוב האנשים שמחליטים על קונספט ייחודי וחדשני לאתר אינטרנט פונים אל עורך פטנטים בשאלות רבות שעיקרן הגנה על ההמצאה שלהם. עורך פטנטים מורשה הוא אותו אדם שיוכל לענות על אותן שאלות ולאתר את אותם מרכיבים חדשניים שעליהן ניתן לבצע רישום פטנט. הוא גם זה שיסביר ללקוחותיו מהו רישום פטנט על אתר אינטרנט, מדוע הוא אינו אפשרי וכיצד ניתן להגן על מרכיבים חשובים אחרים באתר. עורך פטנטים הוא אותו מומחה שעוסק בכל הקשור אל חיפוש פטנטים, הגשת בקשות רישום של פנטים מסוגים שונים, עריכת פטנטים, ניהול קניין רוחני, סימני מסחר ועוד.

בוחרים בעורך המתאים

עורך פטנטים מוסמך הוא מומחה בתחום הפטנטים שיכול להציג בפני לקוחותיו רישיון מוסמך בעריכת פטנטים. רישיון זה ניתן לאקדמאיים בתחום המדעים או ההנדסה בעלי הכשרה מתאימה (כולל התמחות של שנתיים בתחום הפטנטים), שעברו בהצלחה את כל המבחנים הנדרשים. באם מעוניינים לדעת האם מדובר על עורך פטנטים מוסמך וזאת טרם הפגישה עמו ניתן לבדוק האם הוא רשום בפנקס עורכי הפטנטים. בנוסף, תמיד חשוב לוודא שאותו עורך פטנטים הינו מומחה בעל ניסיון בפטנטים בנושאים טכנולוגיים (דבר שכולל פטנטים בתחום האינטרנט, תוכנה ואפליקציות). בחירת עורך פטנטים בעל תואר בתחום מדעי המחשב, בעל הכשרה של מהנדס תוכנה וכזה שצבר ניסיון רב בכל הקשור אל פרוייקטים בחברות היי טק ובתחומים טכנולוגיים שונים הוא אותו עורך שיהיה  לעזר רב בכל הקשור אל רישום הפטנט בו מעוניינים.

פטנט על אתר אינטרנט – חשוב לדעתרישום פטנטים

הדבר הראשון אותו יש לדעת וזאת על מנת להבין מדוע רישום פטנט על אתר אינטרנט כרעיון הוא דבר שאינו אפשרי הוא שלא על כל דבר ניתן לרשום פטנט. כיוון שאתר אינטרנט נחשב כרעיון לא ניתן לרשום עליו פטנט, אלא רק על יישומו של אותו רעיון. אין שום אפשרות לרשום פטנט על רשת חברתית, חיפוש כלשהו ברשת האינטרנט ושיתוף של מדיה, אך בהחלט ניתן בחלק מן המקרים לרשום פטנט על מרכיב מסויים באתר. תמיד יש לזכור שגם רישום פטנט על מרכיב מסויים באתר האינטרנט מחייב שאותו מרכיב יהיה חדשני, יעיל מבחינה פונקציונאלית וכזה שיש בו התקדמות המצאתית.

כעת, כל שנותר הוא לברר אל מול עורך פטנטים בעל ניסיון בנושאים טכנולוגיים האם יש אפשרות לרישום פטנט על מרכיב זה או אחר באתר האינטרנט אותו פיתחתם. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *