info@maya-patents.co.il

עורך פטנטים מומלץ – כיצד לבחור?

עורך פטנטים מומלץ – כיצד לבחור?

עורך פטנטים הוא אותו אדם שעבר את כל המבחנים בתחום עריכת הפטנטים בהצלחה, קיבל רישוי מיוחד לעסוק בעריכת פטנטים ורשום בפנקס עורכי הפטנטים.

דרישות מצד עורך פטנטים בישראל

החוק במדינת ישראל מורה על כך שכל אדם שמעוניין להפוך לעורך פטנטים חייב להיות בעל תואר אקדמאי ראשון ממוסד להשכלה גבוהה. התואר חייב להיות בתחום המדע או ההנדסה. בנוסף, עורך הפטנטים חייב להיות תושב מדינת ישראל (אזרחות ישראלית). בכדי לעסוק בתחום עריכת הפטנטים בישראל, העורך חייב לעמוד בהצלחה במבחנים של לשכת הפטנטים, לשלם את האגרה הנדרשת ולהתמחות שנתיים במשרד של עורך פטנטים אחר. משרד בעל וותק שקיים לפחות 3 שנים. ניתן גם להתמחות לתקופה של שנתיים במחלקת פטנטים של חברה או בלשכת הפטנטים בישראל.

מיהו אותו עורך פטנטים מומלץ?

עורך פטנטים מומלץ הוא אותו מומחה בעל רישיון לעריכת פטנטים שרשום בפנקסי עורכי הפטנטים ובעל ניסיון בתחום ההמצאה של הלקוח. מומחה זה יעסוק בכל הקשור לתרגום הרעיון המקורי של הלקוח שלו למסמך בקשה רישמי לרישום פטנטים אותו הלקוח יגיש למשרד הפטנטים. עורך הפנטים הוא אותו מומחה שעוזר לכל מי שמעוניין לרשום פטנט חדש בישראל או בכל מדינה אחרת בחו"ל. פעמים רבות נעזרים בעורכי פטנטים גם על מנת  לחדש את הרישום לפטנט.

רוב האנשים כיום אינם מגישים טופס בקשה לרישום פטנט או מתחילים את כל הקשור אל תהליך הרישום טרם הם מאתרים עורך פטנטים מומלץ. שכן, השכרת שירותיו של עורך פטנטים תעזור בכל הקשור אל הבדיקות המקדימות של הפטנט ובשיפור הסיכויים בכל הקשור אל בקשת רישום של פטנט חדש. מומחה בתחום הפטנטים יודע מהי הדרך הטובה ביותר לניסוח של האמצאה בטופס בקשה לפטנט. בנוסף, הוא יודע כיצד להמחיש את האמצאה מבחינה גרפית בטופס הבקשה או נספחיה וכיצד להגיש בקשה שעיקרה הגנה על פטנט.

בחירת עורך פטנטים מומלץ

אנשים רבים סבורים שמדובר על מומחיות המתאימה אך ורק לאנשים בעלי הכשרה משפטית (עורכי דין), אך סברה זו שגויה. נכון להיום רוב רובם של עורכי הפטנטים בישראל הם מהנדסים ואנשים ששימשו בתפקידי ניהול בתחומי המדע, ההנדסה, הביו טכנולוגיה ותחומים נוספים שרלוונטיים בכל הקשור אל רישום פטנטים.

בחירת עורך או עורכת פטנטים צריכה להיות קפדנית ולאחר שבוצעו הבדיקות הבאות:

  • רישיון – תמיד יש לוודא שעורך הפטנטים הינו בעל רישיון ממשרד הפטנטים.
  • וותק – חשוב לברר מהו הניסיון והוותק של עורך הפטנטים.
  • התאמה אישית – חשוב לבחור עורך פטנטים עם ניסיון בתחום רישום פטנטים בנושא האמצאה של הלקוח.
  • שירות – יש לבחור מומחה בעל תודעת שירות שזמין ללקוח בזמנים הנוחים לו.
  • ייעוץ וליווי – תמיד חשוב לוודא שאותו עורך פטנטים מספק ליווי אישי וייעוץ בכל השלבים של רישום הפטנט.
  • ניסיון בערעורים – תמיד יש לבדוק האם לעורך הפטנטים ניסיון גם בהגשת ערעורים על החלטות הבוחנים.

לסיכום, בחירת עורכי פטנטים חייבת להיעשות באופן מושכל, דבר שתמיד יכלול בחירת מומחה עם רישיון בתוקף, מומחיות וניסיון בתחום האמצאה של הלקוח. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *