info@maya-patents.co.il

עלות רישום פטנט

עלות רישום פטנט

כמו בכל תחום, השאלה כמה עולה לרשום פטנט תלויה בנסיבות. אין מדובר כאן בעלויות מחיר אחידות התקפות לגבי כל מקרה. ולמען האמת טוב שכך; הפטנטים שונים אחד מהשני מבחינת מורכבותם ומבחינת הצרכים של רושם הפטנטים. בשביל להבין את הנושא מוטב לדבר על מבנה העלויות של רישום פטנט יותר מאשר לנסות למצוא מספר אבסולוטי שלעולם לא יעמוד במבחן המציאות.

אמנם יתכן שכל התשלום שלכם או רובו יעשה באמצעות משרד לרישום פטנטים, אך עלות רישום הפטנט מורכבת למעשה מ 4 תשלומים שונים:

עלות עורך הפטנטים – עורך הפטנטים הוא איש מקצוע המנהל למענכם את כל תהליך רישום הפטנט. עורך הפטנטים  צריך להיות גם בעל הבנה בתחום הטכנולוגי של הפטנט וגם בעל ידע משפטי בתחום הפטנטים והקנין הרוחני. התשלום לעורך הפטנטים תלוי ברמת המורכבות של הפטנט המשפיעה על הזמן הנדרש לכתיבת הפטנט.

אגרות לרישום פטנט – משרד המשפטים קבע אגרות לרישום פטנטים ובאופן דומה ישנן אגרות הנגבות על ידי הרשויות בחו״ל. לכל מדינה יש את האגרות שלו ומדובר במבנה אגרות מורכב. באתר האינטרנט של משרד המשפטים תוכלו למצוא את הרשימה הארוכה של האגרות בארץ, החל מאגרה בסיסית לרישום פטנט ועד אגרה לתיקון טעות סופר במסמכים. יש להדגיש שיש לשלם אגרות בכל מדינה בה נרשם הפטנט. רישום מסודר בעזרת עורך פטנטים מקצועי מסייע לכם להימנע מטעויות הגורמות לכם לשלם אגרות מיותרות.

עלות שרטוט הנדסי – פטנטים טכנולוגייםלפעמים דורשים שרטוט הנדסי מפורט אשר מסביר את הפטנט וכיצד הוא עובד. לא ניתן לתאר את הפטנט אך ורק במילים ולכן יש צורך בשרטוט מפורט המסביר את הפטנט. עלות

ברמת העיקרון, אם אתם מתכננים לרשום פטנט, חשוב שתדעו שמדובר בהוצאה של כמה עשרות אלפי שקלים ובתהליך הנמשך זמן. החדשות הטובות הן שמדובר בתהליך המורכב משלבים ואין צורך לשלם הכל מראש אלא בהתאם לשלבי ההתקדמות ברישום הפטנט. אתם, המפתחים של המוצר, שואפים להשיג רווחים מהפטנט וחשוב שתדעו שגם אם תהליך הרישום רק בחיתוליו זה בכל זאת מעביר מסר של רצינות בפני המשקיעים פוטנציאליים.

כדי להימנע מהוצאות גדולות בשלב ההתחלתי ניתן לרשום פטנט פרוביזורי שעלות האגרה שלו נמוכה.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *