info@maya-patents.co.il

רישום פטנטים בעולם

רישום פטנטים בעולם

נכון להיום יש אפשרות לרישום פטנט במדינות רבות בעולם, אם מדובר על מדינות יבשת אירופה, ישראל, ארצות הברית ועוד. חשוב לדעת שלכל מדינה הכללים שלה לרישום של פטנט ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך פטנטים מנוסה בתחום רישום באותה מדינה בה מעוניינים לרשום את הפטנט.

חשוב לדעת שכאשר אנשים מדברים על רישום פטנט עולמי, הכוונה אינה לפטנט אותו ניתן לרשום בכל מדינות העולם, אלא פטנט אותו ניתן לרשום במדינה מסוימת או בכמה מדינות ברחבי העולם, כאשר קודם לכן יש להגיש בקשה פרטנית בכל מדינה.

בקשת פטנט בינלאומית PCT

רבים קוראים לבקשת פטנט בינלאומית, רישום פטנט עולמי. מסלול זה מתאים לכל אדם שיכול ומוכן להשקיע סכום גבוה יותר מבקשה פרוביזורית ומעוניין לדחות את הבקשה הרשמית לרישום פטנט (במדינות אחרות בעולם),  לתקופה של עד 30 חודשים. העלות של אגרת בקשה זו יכולה להגיע גם ליותר מ- 15,000 ₪, כאשר הסכום תלוי במדינה אליה מגישים את בקשת הפטנט. יש לקחת בחשבון שמילוי ועריכה נכונה של הבקשה יכולים לחסוך בהוצאות מיותרות ולכן אנשים רבים פונים אל עורכי פטנטים שיעזרו להם במשימה זו.

בשלב הראשוני לא צריך להתחיל ולשלוח בקשה לרישום פטנטים בכל המדינות אלא ניתן להגיש בקשה באחת מהמדינות שחתומות על אמנת פריס ובטרם סיום השנה יש באפשרותו של ממציא הפטנט לדחות בשנית את מועד הגשת הבקשה לרישום של הפטנט  וזאת באמצעות שימוש באמנת PCT.

נכון להיום ובהתאמה מלאה לכתוב באמנת PCT, יש אפשרות להגיש בקשה לדחייה של מועד הגשת בקשת הפטנט באותם מדינות שחתומות על האמנה. אמנה זאת מאפשרת לכל ישראלי להגיש בקשה מחוץ לישראל תוך כ- 2.5 שנים מאותו היום בו הוא הגיש בקשה בישראל או במדינה אחרת, כלומר 30 חודשים בארצות הברית, 31 חודשים במדינות יבשת אירופה ו- 37 חודשים  בוייטנאם. דבר שאידיאלי לכל ממציא שמעוניין לנסות ולשווק את האמצאה שלו ולשקול (וזאת בהתאם למידת ההצלחה), באילו מדינות כדאי יהיה לו להגיש בקשת המשך מקבילה.

רישום פטנט בארצות הברית

רבים מעוניינים לבצע רישום פטנט עולמי בארצות הברית וזאת משום הפוטנציאל העצום של מדינות פדרציה זו.  בנוסף, בארצות הברית פועלים על פי שיטה שלפיה כל הקודם זוכה. בארצות הברית יש סוגים שונים של פטנטים:

  • Utility patent– זהה פחות או יותר לאותה בקשת רישום פטנט כמו בישראל.
  • Design patent- כאן הכוונה היא אל בקשה למדגם פטנט.
  • Provisional patent application– בקשה פרוביזוריות של פטנט. בקשה זמנית שתקפה לתקופה של עד שנה. בקשה זו אינה יכולה להפוך לפטנט רשום. בקשה זו תספק לכם הגנה עולמית לתקופה של שנה.

רישום פטנט באירופה

כאן היתרון הגדול ביותר הוא שמגישים בקשה אחת למשרד הרישום הפטנטים האירופאי ולאחר מכן הפטנט יאושר בכל מדינות אירופה בהן בחרתם. למרות כל זאת, חשוב לקחת בחשבון שתצטרכו לשלם אגרה בכל אחת מהמדינות בהן בחרתם. נכון להיום מדובר על 38 מדינות ביבשת אירופה. בהצלחה!

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *